dijous, 13 de maig del 2010

LA MALA EDUCACIÓ



Extracte de l'article "La mala educació" de Marta Pessarrodona. Diari "Avui".

"Cal que ens preocupem per l'educació, en definitiva, per l'ensenyament. Com si no fos una preocupació constant o que ho hauria de ser.
TOT AMB TOT, DARRERAMENT he trepitjat dues aules universitàries i dues presons, sempre en qualitat de conferenciant o similar. En una de les aules universitàries, si em punxen no em treuen sang, que diem. Entre el públic estudiantil que ens escoltava (compartia sessió amb una ensenyant) hi havia un alumne, d'uns vint anys, que va començar la sessió menjant un entrepà amb tota tranquil·litat.
TOT AMB TOT, SI EM GUANYO el qualificatiu de carca, no m'importa. Agraeixo que els meus pares donessin sempre la raó als meus mestres i m'ensenyessin a donar les gràcies quan un cambrer em servia, per exemple. Agraeixo a les preses que, escoltant-me parlar de poesia, no beguessin ni aigua, i em pregunto per què no podem ressuscitar del nostre vocabulari el mot civilitat, sense entrepans, per més que pugui mostrar-me crítica enfront dels històrics noucentistes!"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada